Coffs Harbour

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we alweer een paar dagen in Coffs Harbour en I like it! Het is prachtig hier en hopelijk kunnen we hier werk vinden. Ik heb een CV gemaakt en deze overal afgegeven waar ze mogelijk werk voor me hebben.  Een meisje van een cafe had ons verteld dat we dit het beste kunnen doen en dat de kans dan erg groot is dat er in ieder geval 1 restaurant oid reageert. Keep our fingers crossed dus! Vrijdag zijn we aangekomen in Coffs Harbour wat gelijk een heel mooi gezicht was. Heel veel palmbomen en bananenbomen, het is ook wel de banana city ;) en onwijs veel zon! Konden we wel gebruiken na die regenachtige dagen in Byron. Het hostel waar we zitten is heel anders dan het hostel in Byron Bay. Het is van het YHA, dus het is allemaal wat officieler, maar wel erg schoon en goede faciliteiten zoals surfboards voor 10 dollar per dag. En wat misschien nog wel het leukste is: fietsen! Vrijdag hebben we dan ook gelijk fietsen gehuurd en hebben we de omgeving een beetje verkend en zijn we op het strand beland. Op het strand lagen we vervolgens heerlijk te zonnen waar opeens een mega golf het strand op kwam en al onze spullen nat maakten..... inclusief mp3 speler en telefoon. Vette pech dus, want Mila der mobiel en mijn Mp3 bleken niet echt waterdicht te zijn.. Met een behoorlijk baalhumeur gingen we terug naar het hostel waar we besloten ons lekker te verwennen met een heeeeerlijke pizza. Toen we ons genietmomentje hadden kregen we een sms van Tom, een van de jongens uit Byron Bay, of we zin hadden om een wandeling te gaan maken bij de uitzichtpunten van Coffs Harbour met Josh erbij. Tuurlijk! Zo gezegd zo gedaan en daar gingen we naar boven klimmen in het donker, met allemaal gare geluiden om ons heen. Deze gare geluiden kwamen van de mockingbirds, nee mam geen walking birds, die een geluid maken als huilende baby’s. Best freaky dus, maar gelukkig hadden we twee stoere gasten om ons heen ;) en waren de vogels ongeveer 10 cm groot :P Niet veel om bang voor te zijn dus. Na de wandeling zijn we naar Tom zn huis gegaan om daar nog wat te drinken, gitaar te leren spelen, jaja ben echt al een pro, en nog wat te kletsen. Erg geslaagde avond/nacht dus! De volgende dag ging ik met Mila op pad voor een nieuwe mobiel en poging tot repareren van mn mp3, wederom op de fiets. Wat een heuvels hebben ze hier joh! Jemig.. Maar wel heerlijk gevoel weer om te fietsen, dat mis ik wel een beetje hier! ’s Avonds hebben we gekookt in het hostel en heb ik nog geskypt met de ouderlijke eenheid + broerlief en Marije. Erg leuk om ze weer even gesproken te hebben J Daarna zijn we lekker op tijd ons bed in gegaan om de volgende dag op tijd op te staan en te gaan surfen! Helaas regende het erg veel, maar aangezien we toch wel nat zouden worden besloten we gewoon lekker te gaan surfen. En dat hebben we gedaan! Lekker aangeklungeld op ons surfboard en nog een paar keer kunnen staan, dus dat was een topdag! Krijg al helemaal zin in de surfcursus J

Dinsdag kwamen we op het idee om naar het surfmuseum te gaan met een auto! Helaas bestond het surfmuseum al heeel lang niet meer, dus was het het plan om de omgeving gewoon te verkennen. De auto wilden we huren maar na een paar telefoontjes via de receptie kwamen we erachter dat ik hier geen auto mag huren omdat ik nog geen 25 ben. Beetje jammer dus en we baalden er een beetje van, maar toen zei de man achter de receptie ineens dat we zijn auto wel mochten lenen! Totally in shock ik, want dan wordt het ineens wel een beetje spannend om echt in iemands auto te rijden in plaats van in een huurauto.  Maargoed na het bekijken van zn auto en wat instructies van hem kwam ik tot de conclusie dat ik er wel in kon rijden dus zijn Mila en ik op pad gegaan om even de omgeving te verkennen en wat boodschappen te doen! Super tof echt, sowieso dat iemand gewoon zn auto uitleent aan twee wichies, maar het rijden was helemaal tof! Dat heb ik wel een beetje gemist toch... Het links rijden, schakelen en alle andere dingen gingen wonderbaarlijk goed! Een keertje bij het afslaan op de rechterbaan beland, maar gelukkig kwamen er geen tegenliggers aan en had ik het direct door dat ik verkeerd zat! Kortom: I nailed it!!!!

Donderdag was het Australia day! Qua sfeer en dingen te doen (alcohol drinken en bbq) lijkt het wat op koninginnedag en loopt iedereen ook met I love Australia t-shirts. We waren uitgenodigd bij Josh om daar te komen barbecuen met Tom en nog wat vrienden van hun. Erg leuk natuurlijk, want zo maak je het wel de echte Australische wijze mee! Helaas regende het die dag zo hard dat de bbq niet doorging en uiteindelijk iedereen in de pub belanden, wat ook erg gezellig was. Maar qua festiviteiten hebben we dus niet echt de echte Australia day meegemaakt ;) Verder is het ook niet echt een feestdag, want Australia day is de dag dat de Australiers voor het eerst voet zetten op Australie en de Aboriginals als slaven gebruikten.. Wat je een feestdag noemt he ;)

Vrijdag had ik enorm veel zin om gewoon wat te doen aangezien het de dagen daarvoor heel erg regende en we dus niks anders hebben gedaan dan rondgehangen in het hostel.. Met mn kamergenootje en een van de werknemers van het hostel besloten we om naar het strand te gaan want het weer was wel redelijk. De jongen van het hostel, Nick, kwam op het idee om de Jetty Jump te doen! Dat is een sprong van 6 meter (!) van een steiger af, die je blijkbaar gedaan MOET hebben als je in Coffs Harbour bent.  Toen ik eenmaal op de reling stond en naar beneden keek dacht ik, ‘Waarom doe ik dit ook alweer?’ Wat een hoogte hee.. Maar dan is het een kwestie van niet nadenken, vooral niet aftellen voor jezelf, recht vooruit kijken en spring, AAAAAAAAAAH!!!!!!! En daar plons je na een paar seconden in het water. Wat een adrenaline stoot! Super gaaf, wat voel je je daarna goed hee! Dat had ik echt nodig die dag J Dus dat is ook weer iets wat ik van mn lijstje af kan strepen.. Jetty jump: done it!

Verder hebben we nog steeds geen werk gevonden, maar is wel iedereen op de hoogte van onze nood dus iedereen in het hostel is aan het rondvragen voor ons dus dat is wel erg lief! Alleen erg veel hoop heb ik niet meer ervoor ;) maar gelukkig hou ik het nog wel vol tot aan de surfcursus en gelukkis is die al helemaal betaald dus ben ik weer voor een maand onder de pannen ;) in maart kan ik waarschijnlijk werken bij een gezin als au pair voor twee weken, dus dat zou wel heel tof zijn! Anders ga ik in maart in Brisbane een baantje zoeken, dat is weer een grote stad dus daar zal het waarschijnlijk wat makkelijker zijn om een baantje te vinden.. Duim voor me in ieder geval!

Well people, ik ga er weer vandoor!

Liefs, Carlijn

Froukje 28-01-2012 11:59

Meisjeee, wat een heerlijke verhalen weer! Zo te horen geniet je erg, vooral mee door blijven gaan! Ik zal duimen voor een baantje lieverd! Kus

Marije 28-01-2012 14:10

Aaaaah stoer hoor! Terwijl jij hard aan het springen bent in bikini (btw, you're looking great!), heb ik drie lagen kleren aan. Het is echt koudddd winterweer hier! Maar je verhalen zijn heerlijk, blijf maar lekker genieten. Dat baantje komt vast wel. Surfchick-in-wording, spreek je snel weer oke! xxx

Anja en Frans 29-01-2012 12:51

Hey wichie, weer een erg leuk verhaal, al hadden we 't meeste natuurlijk al wel gehoord via de skype en sms. Lezen is toch net ff anders. Mooie foto's ook, alleen dat springen...... zou fijn zijn als je dat een beetje zou beperken. Verder zijn we erg jaloers op de temperatuur daar. Zoals je van Marije al leest is en wordt 't hier erg, freezing, koud. Kuskus.

Petra 29-01-2012 13:22

Hé Carlijn, wat 'n super verhaal weer. En wat stoer; surfen, jumpen, auto rijden, en ja, toch ook gewoon lekker Hollands op de fiets.
Succes met werk zoeken maar dat komt best goed.

Monique Vogels 29-01-2012 19:46

he carlijn; na wat problemen op mn PC eindelijk een berichtje: jeetje wat een gave en enge dingen maak je mee, dat springen had ik je echt NIET nagedaan hoor; superrrrr van je!!!! Goed dat je als ouders (en tante) niet alles van tevoren weet wat je kinderen gaan doen. Geniet nog lekker verder en n extra dikke kus uit een koud nederland. (we zijn natuurlijk stik jaloers op de lekkere temperatuur bij jullie!)

gerda 30-01-2012 19:30

hoi Carlijn, wat een leuke verhalen allemaal. geniet maar lekker. en met al het geluk van jullie komt er vast wel weer een baantje als het nodig is. een huis verkopen of zo.